torsdag, oktober 27, 2005

 

Den som vet mest vinner mest

Som den mycket minnesgoda läsaren kanske kommer ihåg handlade en av mina allra första bloggar om Svenska Spel (SS) och deras reklam/byråkratiska svar. (Om du har glömt det kan du ju trycka på länken gamla bloggar till vänster och sen scrolla nedåt).

Kortresumé för dig som inte orkade scrolla: SS (lite känslig förkortning för en som bor i Tyskland, men det får gå) hade en reklamkampanj för Oddset med temat "Den som vet mest vinner mest". En av frågorna gick ut på att nämna namnet på den slovak som för sitt FC Köln förra året blev skytteligakung i Bundesliga. Han heter Marek Mintal, men "problemet" var att han inte spelade i Köln utan i Nürnberg. Köln spelade förra året överhuvudtaget i Bundesliga utan i zweite.

Jag, som är en oförbätterlig besserwisser, påpekade detta i ett mail til SSs kundtjänst och frågade vad jag vunnit - då jag uppenbarligen visste mest. (Eller åtminstone mer än SS). Jag fick ett byråkratiskt svar med en länk till de senaste vinstraderna i Lotto.

Hursomhelst blev mitt mail tydligen vidarebefordrat till Nina Andersson på Oddset, och hon förstod vag jag menade och idag kom min belöning: En stickad mössa med en svensk flagga och den stiliga texten "Oddset" på.

Fast nu är jag lite sur på deras slogan.

Det borde ju uppenbarligen heta "Den som vet mest vinner en mössa", fast jag antar att det inte säljer lika bra...

Comments:
Kan tänka mig vilka blickar du kommer att få när du kryssar runt bland de förädiska gatubäckarna i Freiburg.
Liknande de jag kommer att få med min SC-tröja.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics