torsdag, oktober 20, 2005

 

Dottern. Och fotboll. Igen...

Satt just och läste en kommentar som Kent Brockmann skrev om att ta det lite lugnt framför tv'n när dottern kan tänkas höra på. (Vilket nog först blir aktuellt nästa säsong).

Jag inser att jag har ett otroligt stort ansvar. Hon kommer att lära sig svenska av mig. Bara av mig. Hon kommer att prata värmländska och slänga in ord som domarjävel mitt i en mening, för hon kommer tro att man pratar så. Eventuellt kommer hon att tro att den där mannen i svart, som på tyska heter schiri eller schiedsrichter, verkligen kallas för domarjävel på svenska. Och då menar jag SAOL-svenska.

Det är ett stort ansvar att bli pappa. Det verkar som om det är ännu större om man råkar bo i utomlandet...

Comments:
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
 
Nu börjar du låta som en ansvarsfull far. Se även till att nysvenska ord som assisterande domare aldrig kommer att bli en del av hennes vokabulär.
 
Hon kommer aldrig att få reda på vad en assisterande domare är. För min förståelse: är det han som håller upp skylten med 28 (minuters tilläggstid när vi möter ÖSK) eller är dethan som håller upp en flagga när vi gör mål?
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics