torsdag, oktober 27, 2005

 

DVD och jubileumströjor

Degerfors fyller nästa år 100. Det gör nästan alla fotbollsklubbar nuförtiden. Detta är alltså inte så fantastiskt märkvärdigt, utan betyder bara att det är sisådär 100 år sedan som fotbollen intog Europa. (Sc fyllde f.ö. 100 ifjol, vilket firades med en Grönemeyerkonsert i Freiburg - vad nu det skulle va bra för - se tidigare inlägg om Bochum).

Efter denna långa parantes försöker jag hitta tillbaka dit jag ville:

Degerfors IF, denna arbetarklubb håller nu uppenbarligen på att ta steget in i kommersialismens värld! Det säljs DVDs med senaste säsongne, nya jubilemströjor, haklappar och gud-vet-vad-allt på den officiella hemsidan... Vad ska jag nu tycka om att Rödvitt inte bara gör sitt bästa för att slita hjärtat ur kroppen på mig 30 gånger om året (plus cupmatcher), nu vill de åt mina pengar också!

Jag har redan bestämt mig:
Degerfors, min kära förening: Välkommen till 2000-talet. Jag köper allt, bara detta betyder att ni kan köpa en eller annan ny spelare. Beställt har jag redan jubileumströja och haklapp, jag hoppas att jag kan få en DVD levererad helt ner till Schwarzwald också. Och då, ja då kan jag äntligen också vara med och diskutera alla säsongens (hemma-)matcher!

Tyvärr har ni väl glömt dem till dess...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics