tisdag, oktober 25, 2005

 

Min namne

Inte för att det är någon överraskning, men nu rapporterar även stortidningarna om att "alla" vill ha Ola. Med ett sånt skönt förnamn kan jag ju förstå det, men det känns ändå som om jag blir tom inombords när jag läser det...

Inte för att jag inte unnar Ola T (eller någon anna rödvit lirare för den delen) det, men för att det känns som om det på sikt blir omöjligt för oss att komma speciellt mycket högre än superettan. Om nu Blåvitt eller det andra Dif vill ha våra unga talanger så har vi inget att sätta emot. Speciellt inte när kontraktet går ut om ett år, då är det säkert fort gjort för en klubb som Degerfors att ta pengarna och försöka fylla hålen i kassan.

Inget ont i det heller, men jag vill ju så gärna se Rödvitt ett trappsteg högre upp i seriesystemet någon gång till innan jag dör...

Kan man hoppas på att det blir en "NHL-strejk" i Premier Leauge snart så att vi kan låna hem en del av våra gamla spelare? Och varför är det så få gamla degrforsare som uttalar att de vill avsluta karriären hemma på Valla? Tänk på Hinke, han snackar alltid om att ta ett år i Högaborg innan det är slut. Det har jag aldrig hört från Mellberg, Andreas A (det tog ju å andra sidan slut tämligen abrupt) eller de andra Rödvita utlandsproffsen?!?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics