måndag, oktober 10, 2005

 

Svenska spel

Satt och läste Expressen på nätet häromdagen, och såg att Svenska Spel har köpt reklamplats. De kör ju hårt med att den som vet mest vinner mest (kolla länken). Om man klickar på deras reklam kommer frågor/infos om olika europeiska ligor upp. Om du klickar på Tyskland får du en text om en "relativt okänd slovak" som vann skytteligan i fjol. Han gjorde 44% av klubbens alla mål och spelar enligt Sv. Spel (SS) för FC Köln. Då Köln förra året lirade i zweite Bundesliga och slovaken (Marek Mintal) lirar i Nürnberg så skrev jag ett mail till SSs kundtjänst och påpekade att jag vet mer än de. Skämtsamt frågade jag också vad jag vunnit.

Svenska Spel svarade rätt snart att ärendet skickats vidare till avdelningen "Oddset" och skickade med en länk till de senaste vinstraderna.

Så nu har jag en ny fråga: Har inga offentliga företag eller myndigheter i Sverige någon form av humor?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics