söndag, januari 29, 2006

 

Lindansargäng

Mitt andra lindansargäng, SC Freiburg, vann igår med 1-0 mot Dresden. Väldigt lite övertygande, med tanke på att Dresden ligger näst sist i serien. SC är (med två matcher mer spelade, det ska erkännas) nu återigen på uppflyttningsplats.

Det som föranleder mig att skriva om det är, förutom att jag ju alltid hotar med att skriva om denna min andra förening, sättet som de vann på:

SC har hela hösten spelat vackert, men frapperande ofta utan att vinna. Det leder mig återigen in på gladfotbollen från igår. Ingen supporter på forumet var speciellt glad över att SC dominerade mittfältet med kortpassningsspel a la Copacabana. Det vi vill se är segrar. Och oförtjänta segrar där 1-0målet tofflas in i 85e har en extra söt smak, om ni frågar mig... Tänk på Tobbe Larssons mål mot Västerås i 86e minuten i somras. Det betydde oändligt mycket för det nya kontraktet...

Comments:
Glädjen efter ett oförtjänt och sent vinstmål är betydligt kraftigare än den efter en förväntad flermålsvinst.
Fotbollssupportar är i grunden självplågare.
 
Instämmer fullt med föregående talare. Vad hade IFK:s match hemma mot Elfsborg i våras levt kvar i minnet för om det hade blivit 0-0 istället för 1-1 efter blåvit kvittering i 93:e?
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics