onsdag, januari 11, 2006

 

Min namne

Eftersom alla har haft en åsikt om Ola T's resa från Värmland till västkusten (tänk, när Ola J gjorde samma flytt för sisådär 13 år sedan var det ingen utom mamma som brydde sig...) så får väl jag också ta och skriva mina tankar.

Jag tror det var bra för både Degerfors och Ola att han gick i år. Någon av mina bloggande rödvita kolleger skrev att vi ju annars inte fått en spänn för honom, vilket ju i princip är sant. (Ett alternativ hade ju också varit att Ola förlängt med rövitt och att vi därmed även nästa år kunnat få en bra slant för honom). Då detta dock känns lite långsökt så var det definitivt bra för ekonomin att han gick nu.

För Ola själv blir det säkert nyttigt att komma ut i världen, få nya tränare, nya ideer och nya mål (såvitt jag känner Öis så lär det bli att undvika Superettan!) Han kommer säkert att kunna utvecklas både som fotbollspelare och människa i Götet. Och, det lilla jag sett av herr Toivonen så är säkert det senare inte minst viktigt. Ola var tämligen hetsig och försvann därmed snabbt ur vissa matcher när bevakningen blev tuffare. Ofta pga ett tidigt gult kort och sen var han ur matchen (tänker tex på Östermatchen). Om Ola växer ifrån denna sin "valpighet" i Göteborg kan vi nog (om kontraktsskrivarna gjort sitt jobb) se fram emot en skön bonus till bankkontot om några år när Ola går utomlands.

Det som gör mig lite orolig med hela Toivonenaffären är att vi inte riktigt fyllt luckan. 100%igt är det säkert svårt att göra det, inte minst som en del pengar ju försvinner till gamla råttbon, men det känns som att ersättaren (jag räknar Mendes som Olas ersättare) inte har samma klass. Men, om honom lovar jag att återkomma härnäst - med lite tur redan imorgon!

Och har vi tur så blir Ola T den förste att hörsamma min vädjan från en blog för länge sedan och gör, om 10-15 år en Henke Larsson och kommer hem och skjuter oss till SM-guld :D

Comments:
Ola,
Det är nog snarare Drugge skall ses som Olas ersättare. Där finns oxå Solberg som ett bra alternativ.
Mendes är tänkt att ersätta Sphetim som toppforward.
Fotbollshälsningar. DW
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics