tisdag, januari 17, 2006

 

Nyförvärv nr tre

Det nyförvärv som jag rankar som trea på listan (och nu kommer väl en del av er att rynka på näsan och säga att Kabous definitivt är mer spännande, men det här är ju min blog så jag gör vad jag vill) är vår nya mittback, Renato Rodrigues. Spännande för att han visat klass (såvitt man kan visa det i division två - men tänk på att alla våra grabbar också spelade där för 14 månader sedan) och för att hans proffessionalitet verkar oerhört hög. Detta är anledningen till att han hamnar före Kabous. Jag tror nämligen, och det här var jag ju inne på redan lite igår, att det är oerhört vikitigt för vårt röa vita gäng att inte bli världsbäst bara för att man är bäst i Värmland. Just därför kan en kille som tränar extra komma att lyfta hela laget ett snäpp extra. Att han dessutom inte lär få en given plats kan göra det hela än intressantare. Vi har ju redan två bra mittbackar med Måsen och Stefan Larsson och detta gör naturligtvis träningarna än viktigare. Jag har en känsla av att Berger redan är en slags pådrivare för gänget, men det skadar knappast med ytterligare en.

Som redan konstaterats i flera bloggar (Skitiga Bullen och Måsen flyger) så är vi dock lite dåligt bemannade på kanterna. Om nu Rodrigues inlägg är så precisa och hans flit så stort såm det sägs från ansvarigt håll så borde han kunna bli ett alternativ även här, speciellt som jag tror att det kommer att bli svårt att tränga ut Måsen på kanten.

Sammanfattningsvis: ett proffs som kan komma att lyfta hela laget kan inte vara ett dåligt köp, speciellt inte som han ju kom som Bosman. Skall bara bli spännande att se hur mittlåset kommer att se ut till slut. Fast det är ju Tonys bekymmer...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics