torsdag, januari 19, 2006

 

Nyförvärv nummer fem - inte Eirik!

Så. För de som läst min kommentar till gårdagens betraktelse om nummer fyra, så utlovades ju en överraskning idag. Här är den:

Andreas Pettersson är mitt nyförvärv nummer fem. Alltså den assisterande tränaren. Eller, som han själv väljer att kalla sig, den individuella tränaren.

För att förklara det hela: jag måste erkänna att jag blev lite häpen när jag läste Öis intervju med Ola efter att övergången blivit klar och detta sades:

Vad tycker du om styrketräning?
- Det är bra. Det är roligt att komma till en klubb med individuella program och skickliga fystränare som vet vad det handlar om.

Har du inte haft det i Degerfors?
- Jo det har jag men vi har inte fått något eget program utan där har vi kört kollektivt.

För ett superettalag med ambitioner att, om ett par år, vara med helt i toppen av nämnda serie så trodde jag nog att en individuell träningsplan hörde till grundpelarna i träningen. För det är ju tämligen uppenbart att Henke Berger har andra träningsbehov än Ola T eller Emil J.

För en liten ort som Degerfors är det också viktigt, anser jag, att kunna erbjuda unga och utvecklingsbara spelare en extremt professionell träning. Det är bara så som vi kan konkurrera med större städer om de unga killarna. I min drömvärld kan det naturligtvis också leda till att grabbarna blir kvar det där extra året i Degerfors som gör att vi kanske kanske någon gång kan komma att vara med helt där uppe i tabellen.

Därför blir Andreas P mitt nyförvärv nummer fem. Hoppas att vi nästa år har så mycket pengar i kassan att vi till och med kan anställa honom på heltid!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics