onsdag, januari 18, 2006

 

Nyförvärv nummer fyra

Mitt nyförvärv nummer fyra blir, som den intelligente läsaren redan tippat, Abder Kabous.

Det skall nog klargöras tämligen omgående att jag egentligen inte har låga förväntningar på killen, eller anser att han är dålig - nej, sanningen är rätt och slätt att jag ser de andra tre nya som ännu intressantare. Kabous har, enligt rapporterna, en finfin högerfot och kommer säkert att ha en relativt given plats som balansspelare på mittfältet. Hittills verkar ju hans problem ha varit lagarbetet/det sociala med de andra killarna i laget. Att han inledde sin Degerforstid med en charmoffensiv kommer således inte alls fel, man kan bara hoppas att han i lilla Degerfors hittar "hem". Då kan jag säkert (och det hoppas jag ju själv innerst inne) få äta upp det faktum att jag placerat honom först som nummer fyra.

Som vår egen lilla Cafeföreståndare skrev så känns det här nyförvärvet som att det kan bli absolut allt mellan toksucce och totalflop. Jag vet vad vi alla hoppas, och tack vare att Tony och Kabous ju verkar vara bundis är det kanske mer än bara en from förhoppning...

Comments:
Ola,
Kul och intressanta genomgångar av nyförvärven!!!
Håller i stort med dig, men har som du vet förkärlek för Kabous, "Årets värvning i Superettan". Vet inte riktigt varför, men magkänslan min käre Ola, magkänslan :o).
Du får nu vilken dag som helst anledning att oxå kommentera Eirik, det femte och förmodligen sista nyförvärvet.
Fotbollshälsn. DW
 
Hallå där, jag är faktiskt 187 cm lång... :-)
Allvarligt talat så tror jag mer på Kabous nu än när jag skrev de där raderna. Rapporterna om hans inställning på träningarna bådar väldigt gott.
Kul att du har fått så bra fart på bloggen, förresten.
 
Har nog tänkt att kommentera Eirik också, men vill att han ska bli klar först... Har en smärre överraskning på gång inför imorgon, dock. Den som lever får se!
 
Till Simon:

Sorry... Jag är bara enåsjuttioåtta, så jag ska undvika alla kommentarer om längd i fortsättningen. Men det passar bättre med "vår lille" än "vår gigantiske"...
 
kan bara hålla med - genomgången av nyförvärven är ju väldigt trevliga att läsa (att man får lite extra bonus i form av längduppgifter på sina favoritbloggare gör ju inte saken sämre :-)
sen har jag också uppmärksammat olas tryckande på det sociala i klubben, och här håller jag verkligen med. det finns mycket hjärta därhemma, men också mycket som dom som kommer dit måste deala med, kan jag tänka mig.
inte alltid det allra enklaste, men ger dom (nyförvärven) sig bara den på det så hoppas jag att det går bra. + att "gamlingarna" släpper in dom...
lyckas vi bara med det, då tror jag rentav vi kan hamna högre än Olas åttondeplats den här säsongen.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics