måndag, januari 16, 2006

 

Nyförvärven, del två

Som utlovats före helgen (kan meddela att glidet var utmärkt, förresten) så skall jag fortsätta att delge er mina tankar om nyförvärven genom att ta tag i Andreas Drugges pannband.

Alla Elfsborgare har pannband.
Andreas Drugge var Elfsborgare.
Alltså har Drugge pannband.

Men det var inte det som det skulle handla om, utan hur nöjd jag är med nyförvärvet. (Kent Brockmann kommer väl att få hjärnblödning över att jag kan vara glad över något som kommer från Elfsborg - men jag vet ju att blåvitt också gärna skulle ha fått in någon Svensson i laget).

Så, skärpning och tillbaks till ämnet. Som vanligt när jag skriver något så baseras det hela på magkänsla och det som jag själv läst på nätet. När känslan handlar om Drugge så är den som sagt god, och detta av en enda anledning: Han bör i Degerfors ha alla förutsättningar att hitta tillbaka till att bli den goda fotbollsspelare han uppenbarligen var på väg att bli en gång i tiden (U21-landskamper och allsvensk debut som 17-åring). Kan degerforsarna var coola nog (och gudarna ska veta att de kan det) och ta ned kille på jorden så kan detta faktiskt vara en mer än fullgod ersättare för Ola T. Kontrakt över tre säsonger betyder att han har tid på sig att komma in i laget (enligt Rosa Bloggens spion är han på väg att bli tjenis med de andra grabbarna redan).

Det blir ett lite konstigt slut på tänkandet, känns det som, men jag kan helt enkelt inte skriva mer än så. Magkänslan, min käre Watson, magkänslan. Så: alla ni som bor i Degerfors - hjälp oss att ta ned killen från molnen, men utan att mobba honom - de flesta självförtroenden i Borås rubbades kraftigt när "deras" statsminsiter började jämföras med en sko...

I morgon återvänder vi till landet där de har narkotika i trädgårdsredskapen.

Comments:
Svensson är ju en riktig Guldheds-Kal och blåvit i själen. Bara att de har godare tacos med fetare fyllning i Borås, runt 10 miljoner.

Drugge är pannband. Funkar kanske i superettan.
 
Var förresten i de göteborgska alperna i lördags och besteg Brudarebacken. Endast lite snö i en skuggig håla.
 
Jösses! Har dock hört rapporter om att det är snorkallt... Vi hade mycket snö, sol och lite fokl i backen. Var Lauberhornrennen 2 kilometer bort, så alla stod väl och kollade på spektaklet, medan jag telemarkade runt som en allt stelbentare höna...
 
Sulli är tillräckligt cool i alla fall. Ida länkade ju till honom på stureplan.se höromdagen :)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics