fredag, januari 13, 2006

 

Nyförvärven

Så. Nu har jag snart jobbat mig igenom allt det som jag försakat under december. Nyförvärven skall kommenteras och sen skulle jag nog vara ikapp. Låt oss ta dem i "nyfikenhetsordning":

Daniel Mendes: Tja, vad ska man säga. Ingen tycks ju ha sett honom spela. Men, klart står att han skyfflade in mål i Kalmar för några år sedan. Och att åtminstone ett Kalmarfan gratulerat till nyförvärvet på Vulkanernas gästbok. Själv är jag lite orolig. Killen verkar ju inte direkt ha blivit bättre de senaste par åren. Inga mål i Sydkorea och sen ett par i brasilianska division tre. Jag har aldrig varit i Brasilien, men jag tvivlar väldigt starkt på att division tre är speciellt bra. Dessutom verkar det ju fortfarande (fortfarande, fast killen är i Sverige!!!) strula med kontraktet. Den senaste infon jag sett innebär att han inte får träna, eftersom kontraktet inte är underskrivet. Det kan ju inte vara sant! Låt nu killen, om Tony fortfarande är övertygad om hans förträfflighet, rita på sin autograf så att han kan komma i form. Vi måste bara sova 93 gånger till och sen är det premiär! För att undvika att bli bespottade som videobrasseinköpare så lär vi få se till att kilen kommer i dojorna och får börja känna på bollen.

En positiv punkt: han tog med sig frugan och kan således komma att bli ordentligt hemma i Degerfors. Och, det lilla jag såg av superettan live i fjol, samt det som var på DVDn kan sammanfattas med tre ord: brasiliansk divison treklass. Så det kan nog gå vägen ändå. De rödvita har ju dessutom i väldigt många fall lyckats med spelare som ingen människa hört talas om, jag är ju så gammal att jag kommer ihåg Mille när du än väcker mig.

Dessutom: Inte kan jag sitta här och ge upp hoppet redan nu, i januari. Därför blir sammanfattningen:

Skriv på ett kontrakt, få killen i träning och det kan nog komma att bli bra.

Det var det för idag. Jag lovar att återkomma en av de närmaste dagarna (ska dock först på kortsemester till Schweiz för att kolla glidet) med det nyförvärv som jag är näst mest spänd på - Andreas Drugge

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics