måndag, januari 30, 2006

 

Post från Degerfors

Fick idag medlemstidningen i brevlådan.

Vet inte om detta är ett nytt medium för att kommunicera med medlemmarna, men det är i alla fall första gången som tidningen letat sig ända till Tyskland, trots att jag nu varit medlem de senaste tre åren. Om detta är den genomgående kvalitén, så känns det som om Degerfors gjorde rätt i att spara portot hittills. Första sidan meddelar att det skall bli årsmöte och medlemsträff, andra sidan bjuder på en intervju med de nya webansvariga. Sedan kommer reklam i drivor. Det avbryts av en "intervju" med Stefan Larsson som säger att det nog ska gå att hänga kvar i år också (har ingen meddelat karl'n vilken målsättning klubben och de bloggande supprotrarna har?) och sen blir det reklam igen. Det hela avrundas med en inbjudan att vara med i Tipsklubben. Alltså reklam.

Hallå! Ingen människa läser 250 radannonser, inte ens om de kommer från favoritfotbollsklubben! Spara portot istället, och lägg de pengarna på något vettigare. Till exempel en grundplåt till ett nytt högtalarsystem på Valla...

Comments:
Tror nog inte de förlorar så mycket pengar på portot om den innehåller så mycket reklam. "Annonsörerna" lär väl ändå betala för att få vara med i tidningen? :P
 
Låter slående likt IFK:s matchprogram, som byggs på grundstenarna: "Startelvorna", "Arnes myshörna" och "Reklam"...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics