söndag, januari 08, 2006

 

Spelschemat

Sitter och kollar spelschemat för 2006. Som jag skrev i ett annat inlägg, så går flickvännen (och jag med, det ska väl erkännas) i giftastankar. Och, eftersom barndopet avhölls i Tyskland så ska vi gifta oss på min hemmaplan - alltså i Karlstad.

Och där börjar problemen... Prästen kommer äntligen att stå i predikstolen (eller var han nu står) den 26 augusti. Vi kommer "hem" en vecka innan, för att förbereda det hela. Alltså den 19 eller 20 augusti.

Nu undrar jag: hur arg blir min flickvän om jag direkt susar iväg till Degerfors för att se en viktig hemmamatch den 19e?

Svar: det lär gå an.

Hur arg kommer hon att bli om jag drar till Närke för att se ÖSK mot mitt Rödavita lag den 24e?

Svar: det beror på hur förberedelserna går.

Hur arg kommer hon att bli om jag drar till östra Värmland igen på måndag, den 28e?

Svar: inte speciellt munter.

Och slutligen: hur arg blir hon om jag föreslår smekmånad i Norrköping, Degerfors och Trelleborg?

Svar: då är jag ensam igen.

Det är ett hårt liv man lever.

Comments:
Jag kan se till att komma upp till Karlstad ett par dagar innan, så kan jag agera lite alibi för dig.

Fast det beror ju på hur det blåvita spelschemat ligger. ;)
 
Genom att säga att du också måste till Degerfors/Örebro? Eller genom att låtsas vara jag i förberedelserna?
 
Mer att jag kräver att matcherna skall ses.
 
Alltsü dzker du upp som en bra libero, skriker "ab geht's" och släpar mig - mot min vilja - till Eyravallen? ;)
 
Kan sätta upp en arm i mitella och förvandla mig till Kaiser Kent.
 
En utmärkt plan, min käre Watson!
 
Jag tror att ÖSK-matchen den 24:e kan bli den svåraste, ur övertyga-blivande-fru-synpunkt. Samt smekmånaden.
Övriga tror jag dock du kan lösa, med hjälp av din gode alibi-vän och vanlig enkel inlindad övertalningsteknik (läs små presenter, fina ord osv)
Lycka till!
 
Det är nog sant. Men jag vill ju så gärna till Gnällvallen. ÖSK behöver ju mina pengar - de har ju inga egna!!! :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics