söndag, januari 22, 2006

 

Truppen komplett

Det är alldeles för sent, och jag borde sova redan, men jag satt just och läste vår långe cafeföreståndares blog, där han konstaterade att truppen nu är komplett, efter att Eirik skickat in sitt kontrakt.

Då slog det mig: Tänk om rövitt skulle presentera en vänsterbreddare som även kan ta ett steg bakåt om det behövs. Alltså en Lamøy på vänstersidan. Då skulle truppen äntligen vara riktigt komplett. Kan man hoppas/tro att vårat rödavita lag har sådana jokrar långt upp i skjortärmen?
Troligen inte, men det vore ju en mycket skjoig överraskning om. Som det smutsiga bakverket konstaterade redan för ett par veckor sedan så är vi ju inte Chelsea, och kan inte ha två alternativ på varje plats.

Och jul har det ju redan varit, så tomten kan vi väl inte heller lita på? Dessutom är det ju viktigare - det vet alla som läser denna blog regelmässigt - att få till en bra stämning i truppen. Och det kanske blir svårt om vi värvar vidare?

Comments:
Ola,
Eirik L är VÄNSTERbreddare. Han har oxå spelat vänsterback och kan därför vara ett bra komplement till Emil. Det ser ut som om man värvat en "ny" Pajen. :o) //DW
 
Naturligtvis har du rätt, igen... Jag böjer mitt huvud i skam, men konstaterar att problemet kvarstår - i samma färg fast blå. Vi behöver alltså eventuellt ytterligare en HÖGERbreddare som eventuellt kan ta ett steg hemåt om vi får skador/avstängningar.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics