måndag, januari 09, 2006

 

Vulcancupen

Har tre frågor om Vulcancupen:

1) Ida: du som var där: Varför åker vi ut mot ett lag som sedan åker ut mot kommunens tredjelag? Skall jag få hjärtat i halsgropen, börja gräva djupa hål för att skydda mig mot brorsönernas spott och hån samt börja studera resvägar till obskyra fotbollslag i lägre divisioner igen, eller var det helt enkelt ett (stort) misstag?

2) Varför bryr sig ingen av mina bloggande kolleger?

3, och viktigast:) Varför stavas det Vulcan?

Någon som har kloka svar ombedes omedelbart yttra sig!

Comments:
Star Trek-referens? Mr Spock är från planeten Vulcan.
 
1. Vi var för dåliga, så enkelt var det. Men dessutom var de andra bra. DIF satsade ingenting på vulcancupen, deltagandet var frivilligt och spelarna hade inte tränat en enda gång med de nya reglerna. Andra lag däremot satsade på cupen, vilket lönade sig.
Pga frivilligheten hade vi ju heller ingen riktig målvakt, utan Peter S stod. Det gick bra ibland och skitdåligt ibland. Tre-fyra mål ungefär var väl hans.
Tror därför inte att det finns nån större anledning till oro inför utomhussäsongen. Det här var liksom för olikt hur det kommer se ut sen, med laguppställning, inställning osv.
Det mest positiva med helgen för laget tror jag var att Drugge var med och fick känna på lite Degerforsk fotbollskultur. Han fick dessutom vara lagkapten. Jag försökte också ha koll på dom i pauserna när dom mest hänger vid sidan av planerna och såg att han verkade vara "med i gänget". Något som är nog så viktigt därhemma...

2. ---

3. Väldigt bra fråga. Jag har trott att det stavades med "k" i hela mitt liv, tills jag läste noga på spelprogrammet i lördags. Ett mysterium.
 
När Tony Gustavsson erkände att spelarna inte ens kunde reglerna gjorde han ganska tydligt att DIF struntar i den här cupen. Dörför kände jag ingen direkt motivation att skriva något.
 
Dessutom är det svårt att skriva om något man inte sett. Å andra sidan har jag ju skrivit om hela förra säsongen, och då bara sett tre matcher live :)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics