tisdag, februari 07, 2006

 

Hodeleidi, hodeleidi, hoppsan vilken dag...

Ja jösses,

dottern inte bara sjuk, utan sjuk och med nya tandvärk (eller vad det nu heter när de nya ska ut) på en gång. Detta betydde naturligtvis att jag fick lov att sova bortemot 4 timmar inatt, mellan 12 och 2, samt mellan 4 och 6. Lyckades trots detta nästan komma försent (om jag ska vara helt ärlig så somnade jag ng in en kvart på golvet vid åttasnåret igen - vi möbelförsäljare börjar ju inte förräns 09.30). Därefter besked om att två kolleger är sjuka, sen försökte jag föra ett samtal med en kollega i Älmhult medans alltfler kunder samlades runt mig och såg ut som "hur kan man hjälpa honom", sen in i ett maratonmöte (det är ett som tar 4,2195 timmar) , sen snabbt ut i försäljningen igen, byggde om en aktivitetsyta och sen hetsa hem till flickvännen som skulle på träning. Det slutade med att vi möttes i trapphuset, där hon snabbt mumlade lite om Lina och vattkoppor. Jag har ingen aning vad det skulle betyda.

Kom in. Lina sov. På köksbordet låg nya offside. Därmed blir offside min motsvarighet till Idas kikärtsmos. Tänk att en sån dag kan sluta någorlunda lyckligt ändå. Om nu Bayern M förlorar mot Hertha så får Lina lov att skrika lite till i natt. Men bara lite...

Comments:
Du lyckas hitta små glädjeämnen iaf.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics