onsdag, februari 08, 2006

 

Sveriges Livorno?

Simon och hans skitiga bulle önskar sig att Degerfors erkänns som Sveriges Livorno. Detta med anledning av artikeln i senaste Offside. Jag har en annorlunda åsikt:

Som alla kan läsa har "ultra-eriet" urartat i slagsmål och bråk så ofta att de flesta av "fansen" inte längre får gå på matcherna. Dessutom - och detta är viktigt - har många vanliga åskådare/fans slutat gå på matcherna för att det blivit för mycket kommunistkultur på ståplats.

Hur någon kan tycka att det vore "mysigt" att förknippas med en fankultur där Stalin och hans hemliga polis förhärligas övergår helt och hållet mitt förstånd! Jag vill inte på något vis ens komma i närheten av att påstå att Lazios/Di Canios hyllningar till fascismen/nazismen skulle vara bättre, men det kan inte glömmas i sammanhanget vem Stalin var. Vi snackar diktator här. First fucking class in the crazy league. Stalin har i princip bara en diktator före sig på listan om vem som dödade flest. Ingen skulle komma på iden att hylla Hitlers eller Idi Amins hemliga polis från någon fotbollsläktare någonstans i världen. Därför vill jag inte att Degerfors skall komma att förknippas med Livorno. Och jag kommer definitivt inte att mysa den dagen det skulle råka hända.

Med detta sagt och skrivet: Simon. Jag har största respekt för dig som Degerforssupporter, och utgår från att du inte riktigt tänkt igenom vad du skrev. Jag hoppas att du inte blir upprörd över mina formuleringar, och om så är fallet att du meddelar mig detta.

Comments:
Med anledning av detta inlägg undrar jag hur fort Offside når Tyskland?
 
Fick den igår, alltså den sjunde. När fick du din?
 
Jag fick min i tisdags, förra veckan.
 
Nej då, jag blir inte upprörd. All respons är bra respons, tycker jag. Just nu sitter jag lite tajt till på jobbet, men jag ska försöka få till ett fylligare svar i min egen blogg så snart som möjligt.
 
Min anlände också på tisdagen, datum är jag inte säker på, då ingen kalender är närvarande.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics