torsdag, februari 09, 2006

 

Träningsmatcher

Den tredje träningsmatchen för säsongen står för dörren, som det brukar heta. Denna gång matchas det, som bekant, mot de där svartvita från andra sidan landskapsgränsen.

Skälvklart är det alltid lite extra "hetsigt" med ett derby, men jag ställer mig ändå frågan om huruvida det är speciellt smart med dessa många matcher. Vi började träningsmatchandet före något annat SE-lag (undantaget Jönköping S, naturligtvis) och matchar nu i princip varje helg. Varje gång säger dock vi bloggare, lagledningen och spelarna att resultaten inte är viktiga, att man ännu ju inte hunnit öva på ditten och inte på datten heller för resten och så vidare och så vidare.

Samtidigt meddelar officiella hemsidan att truppen nu går in nästa träningsfas där den riktigt tunga mängdträningen står på tur.

Och det är då jag frågar mig vad alla dessa matcher verkligen är tänkta att ge. Små små svar om spelvändingar och 20 minuter Henke Berger på högerbacksplatsen? Är det då rätt och riktigt att spela? Helgar ändamålen medlen, även om vi alla vet att svaren inte är de "rätta" pga den - ännu - massivt saknade träningen? Missförstå mig rätt, jag tycker att det är skojigt att se hur det går, jag antar att det lättar upp stämningen i truppen att ha små morötter när träningen känns tung, men jag ifrågasätter trots detta mängden matcher.

Vad menar ni andra? Är det rätt eller fel med så många matcher?

Comments:
Kanske fyller de tidiga träningsmatcherna delvis en funktion att nå ut på stor plan tidigt? DIF saknar ju som bekant stor plan för vinterträning.
 
Ja, det har du rätt i. Men det torde ju kosta en slant att hyra planen även för träningsmatcher? Vore kanske idé att hyra in sig på Behrn för att köra en del träningspass också?
 
Har funderat i samma banor angående att hyra Behrn för träning. Vore intressant att veta om DIF övervägt det alternativet och isåfall varför man inte använder sig av det.
 
Kan bara meddela att ÖsK inte heller kört på stor plan än .. de har som mest kört 9 mot 9 på 70m plan

Allt som inte skadar,härdar
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics