måndag, mars 20, 2006

 

Utan snus i åtta dagar...

...försmäkta vi på denna öde ö.

Jag har, sedan i lördags kväll, inget snus mer. Var etthundra procent säker på att jag hade en stock till i frysen och brydde mig därför inte om att säga åt Dennis att ta med en stock ned, mamma kommer ju till påsk och tills dess skulle ju mitt lager räcka. Således en relativt stor överraskning när jag tömt frysen på allt (herrejösses ved mycket skrot man har i frysen förresten) och ändå inte hittat något snus. Där stod alltså jag, som snusat duktigt och dagligen (med undantag för två månader i Afrika 1998 då jag istället rökte hälsosamma cigaretter av märket "Sportsman") och insåg att snuset var slut...

Då det är mer än lovligt svårt att få tag på snus söder om Smygehuk, gick jag snabbt igenom mina alternativ.
1) Mamma kan skicka ett par dosor på posten.
2) Mamma kan skicka en hel stock på posten.
3) Jag röker som en borstbindare tills påsk (och mamma) kommer.
4) Jag slutar och blir nikotinfri. Bestämde mig för detta alternativ. Så nu är jag snusfri sedan i lördags kväll och än så länge går det tämligen bra. Jag erkänner att jag försökt döda min cold turkey med ett par cigaretter av och till, men det känns som att jag kommer att kunna ge mig med det också inom några få dagar. Jag skall definitivt inte röka mer efter nästa helg, det har jag bestämt mig för.

Oroa er inte, detta skall inte bli en slutasnusa-blog, vill bara meddela vad som hänt så att ni vet vad orsaken är om jag plötsigt börjar skriva saker som
"Den grova generalen passade till det röda lack-nystanet till Göteborgs rapé" eller dylikt. Det är helt normalt och kommer snart att upphöra igen.

Wish me luck!

Comments:
lycka till! och let us know hur det går...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics