onsdag, april 05, 2006

 

400.000 spänn???

Det pågår en diskussion på Vulkanernas forum om hur mycket Öis kan ha tvingats betala för min namne. Gissningen ligger just nu på 400.000:- fast några källor till detta tal har vi inte.

Debatten intresserar mig, då jag som medlem ju varje år skall ge (eller inte ge, det är ju frågan) styrelsen ansvarsfrihet. Om jag vetat att denna styrelse sålt en av de största talanger som vi haft i klubben på många herrans år för en spottstyver kan jag inte tro att ansvarsfrihet verkligen beviljats. Därmed landar vi vid punkten hur öppen en förening måste vara mot sina medlemmar. Årsredovisningen får vi, men jag anses alltså (som delägare, i princip) vara vuxen nog att få veta hur stora affärer som gjorts.

Jämför detta med ett aktiebolag. När de gör stora affärer så är det viktigaste att öppet tala om siffrorna. Därmed kan jag som delägare ta mina beslut. Nu är jag ju inte med i Degerfors för att tjäna pengar på det, men tycker ändå att temat är viktigt och att medlemmarna bör tas på allvar.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics