lördag, april 29, 2006

 

Klackens plats

Kom att tänka på en sak när jag skrev "Nordkurve" i senaste inlägget:

Det pågår ju en relativt intensiv diskussion i gästboken på Vulkanernas hemsida om var klacken skall stå för att låta bäst och mest. I mina ögon (öron?) bör klacken vara kvar på långsidan på Valla. Inget dödar fotbollssång som en 3000-meter-hinder-vattengrav.

Dessutom är traditioner till för att vårdas. Ingen skulle få för sig att flytta SC-klacken till Südkurve. Därför bör Vulkanerna stå där de stått sedan Cratz' tid!

För övrigt kan bara konstateras att själva namnet "Nordkurve" dock ingjuter betydligt mer respekt än "långsida". Även "Norra Stå" eller dylikt blir bara barnlekar i jämförelse. Kanske har vi hittat ett ord som funkar bättre på tyska?

Comments:
På en tätare arena funkar det fint att hålla till på kortsidan, speciellt om det finns tak över allt. Och närmare plan än vad man står på Nordkurve i Freiburg går inte om man inte tänker invadera planen.
Var på Stockholms Stadion i måndags och bortaläktaren där känns som om den är ett ljusår från planen. Inte speciellt kul.
 
Kan mycket vagt komma ihåg en match som vi såg från kortsidan på Ullevi (nya) mellan Sverige och Skottland för exakt 9 år sedan idag. Såg inte ett skit, hörde inte ett skit.

Fast det kan ha berott på att vi firade duktigt med skottarna redan innan matchen. Den skotska landslagströja som jag bytte till mig stinker fortfarande full skotte. Något som definitivt inte luktar lika skojigt som en Lagavulin. :D
 
Nedre kortsida på Ullevi är en hemsk plats och det var nog väl att vi var så bestrukna som vi var. Gick ju inte ens att se målet som gjordes på vår sida p g a reklamskyltarna.
 
Blev det mål?
 
Var det Nordkurve jag var på?
 
Du var på Nordkurve. Jack var tyvärr bara på sittplats när han var här, kanske är det därför som han inte följer laget så som hans farbror hoppats...
 
Han ger som anledning att han "väljer sina lag själv". Av någon annan anledning bojkottar han dessutom Blåvitts hemmamatcher tills de börjar vinna.
 
Nu blir han väl arg, men det luktar medgångssupporter...
 
Sannerligen. Man måste våga möta sin ångest och stirra den i vitögat.
 
Tycker också detta och har framfört åsikten i fråga, men den möts endast med ett: "jag anser mig ha rätt att ställa krav på mina lag".
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics