söndag, april 23, 2006

 

Och vi är igång!

Säsongens första seriematch har lagts till handlingarna. Självklart var jag inte och såg den, jag "tvingades" gå på födelsedagskalas i Schwarzwald istället. Som vanligt med alldeles för många fotbollsointresserade människor som tittar snett för att jag tar stora skutt av iver, förväntan och ångest när ett nytt sms tutar in på mobilen. Kent Brockmann uppdaterade mig på matchen. Naturligtvis stor glädje som förbyttes i ångest runt 50e och sedan någon form av OK känsla när slutresultates rapporterades. En poäng borta mot ett lag som vi bör ha bakom oss om säsongsmålet skall hållas är naturligtvis inte alltför illa.

Skönt att se att nyförvärven funkar bra, med det lilla undantaget Kabous. En intressant ide lanseras av Karlgren på Kanon.se. Antingen måste Kabous spela 90 minuter eller inte alls, på bänken skulle han ge för dåliga vibbar. Om detta är sant så måste det ju vara ett felköp som för tankarna till Weahs kusin, om nu någon kommer ihåg honom. Det funkar naturligtvis inte för en liten klubb som Degerfors att köpa in lyxlirare som inte är en del av LAGET. Om det är så bör Kabous få sparken omedelbums - om inte annat för att demonstrera för de andra spelarna vilka prioriteringar som gäller. Jag kan tänka mig att göra ett undantag För Zidane eller Ronaldinho, men jag tror inte att de är aktuella för östra Värmlands stolthet föt tillfället...

Hur som helst, nu kan vi först och främst njuta åt tabellen ett par dagar - vi är före både Landskrona, Peking och Sundsvall som ju alla tippats som uppflyttningskandidater - och så kan vi ju hoppas på att Drugges sexdrömmar blir verklighet - utan att de har negativa inverkningar på hans axel...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics