lördag, april 29, 2006

 

Vidskeplighet

Kent Brockmann funderar på att bränna sin tröja. Han lägger den åtminstone åt sidan efter en lång "vandring på Via Dolorosa".

Det är märkligt hur vi tror oss kunna påverka utgången av en fotbollsmatch genom att göra saker. Man måste knyta höger sko först, får absolut inte ha orange på sig osv osv osv.

Själv har jag förvånansvärt få ticks. Min första SC-säsong var jag tvungen att bomma en cigarett av någon granne i Nordkurve, eftersom SC alltid gjorde mål direkt efter jag rökt färdigt en viggad cig. Funkade inte i längden. Höll på att få lungcancer istället...

Du är välkommen att skriva in din hemskaste tick i kommentarerna. Skall bli intressant...

----
Kent B. meddelar via andra kanaler att Curre Lundmark kan ha rekordet i ticks. Han bytte inte kalsonger under hela OS 1994. Så var ju Curre som bekant tränare i en bollsport som utövas utan boll. Så har den saken fått sin förklaring. ;)

Minst lika skrämmande tycker jag att det är att Kent vet detta utan att behöva söka på Google eller så. Men det är nog en helt annan historia. :D

Comments:
Jag kom till slut på mitt främsta tick, vilket kan verka obetydligt men sett till statistiken uppenbarligen är avgörande. Jag försöker alltid ta 3an till Blåvitts hemmamatcher, och när jag gör det är det förvånansvärt ofta som vi vinner. Förklaringen till årets usla säsongsinledning är m.a.o att jag till första matchen (Öster) tog 3an, men gick av vid Nordstan för att träffa en kompis, missade HeIF, och tog 11an till Hammarbymatchen i torsdags. Förra året tog jag 3an till varje match, förutom den viktigaste - jag kände mig alltså tvungen att gå till fots till DIF hemma, och 1-3 var det straff jag fick inkassera...
 
Trodde att det hade mer med domaren än med ditt val av transportmedel att göra? Fast, det är klart, man kan naturligtvis påverka honom också genom att ta rätt vagn till matchen...
 
Jag anar att även han hade valt en annan spårvagn än vanligt, eller rent av kanske valt att ta bilen? (dömt av hans beteende var det tunnelbanan han hade tagit)
 
dennis: Det är bäst du tar 3:an till matchen imorn mot gajs! Går det att lösa månadskort som endast gäller för specifika linjer?
 
Vinnarstrumpor.
Köpte ett par DIF-strumpor någon gång under 2004 de låg oanvända i byrålådan men skulle tas på när vi skulle skaka av oss Ölme vi ledde med 3 p.
Alla vet ju hur det gick 1-4.
Sedan dess vågar jag inte använda dem mer.
Har på mig vita strumpor med 2 röda streck, hade det under hösten 2004 och under hela 2005.
Vågar inte byta. Ja jag har flera par och jag tvättar dem.
 
Kent:
Det känns väl tveksamt, men jag åker gratis till matcherna eftersom de flesta börjar innan 7. Lovar att ta trean idag trots att jag för tillfället bara behöver ta mig rakt över Heden för att komma till Nya, för en förlust vore ju ren förnedring.
3-1, två mål av Sella, ett av T.O. (känns som om han är het som fan).
 
Grattis Denna, vore fint om du kunde hitta ett knep för att få domar'n att blåsa av i tid när Degerfors leder.
 
Jo, det var i sanning gött detta, men Degerfors verkar ju minst sagt varit mindre skoj. Höll ett öga på matchen när resultaten kom upp på "stor"bilden, och det såg la kassaskåpssäkert ut (till skillnad från Blåvitt). Otur, men det måste väl ändå ses som att Degerfors har haft en fullt godkänd inledning?
Och ja, jag tog trean till Centralen.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics