söndag, maj 28, 2006

 

Backsituationen

Som väl alla konstaterat vid det här laget så har vi ett stort problem på högerbacken efter Sulans beslut att lämna landet. I mina ögon är problemet dock inte koncentrerat till denna kant - även vänsterbacken är halvlurig...

Problemet, om man nu ska kalla det så, är at vi "slösar" med Eiriks resurser när vi tvingar ned honom på backplatsen. Såvitt jag förstått det hela så hade vi tjänat mer på att ha honom som ren vinge på vänsterkanten, där hans springiga ben kan vara lite överallt, i trygg vetskap om att någon tätar hemåt. Detta skulle också kunna betyda betydligt mer stöd åt anfallen.

Vårt förstaval på vänsterbacken känns helt givet - Emil J, men så länge han är skadad betyder nödlösningen att vi förlorar fart framåt. Jag vet att Degerfors inte kan unna sig att ha två man på varje plats, men om Tony och gänget hittar en vänsterback istället för en högerdito så skulle jag inte bli helt ledsen på ögat heller.

Att dock fokus måste ligga på att hitta ett bra alternativ till den andra kanten först torde dock stå klart. Till att börja med så lånar jag en idé av Simon från häromdagen och placerar, vilket ju kan läsas här under, Måsen ut på kanten.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics