torsdag, maj 18, 2006

 

En händelserik dag, men nu är det redan sent...

Degerfors vann 16-delen i cupen mot Assyriska efter, vad jag förstått bra och positivt spel. Dessutom verkar det som om seriekollegerna kom med ordinare lag till Valla. Jag hoppas nu inte på högkvalificerat allsvenskt motstånd i åttondelen, utan ett litet stryklag så att våra hjältar kan nå kvarten komfortabelt. Där vore väl Helsingbirg med Hinke Larsson kanske ett skojigt lag att möta - om det inte blir bra med folk på Valla då så vet jag inte vad som behövs denna säsong...

Kvällens andra stora begivenhet var naturligtvis C.L-finalen. Eftersom jag hållit längre på Arsenal än på Degerfors så får det väl sägas vara mycket märkligt att jag ändå kommer att gå till sängs relativt nöjd med dagens resultat. Jag ser, och läser, antagligen för lite av/om Arsenal nu för tiden för att kunna bli riktigt upphetsad. Att just Hinke, som jag blev väldigt svag för när jag såg Bayern M-Celtic i München häromåret, "avgjorde" gör det ännu lättare att smälta, även om det var tungt att se...

Dessutom hade jag - fram tills jag kom hem och läste publiksiffran - glömt vilket lågt värde cupen har i Sverige och övervärderade nog som tur var Degerfors vinst till en början. Å andra sidan - bara 4 cupvinster till och det kan vara Arsenal som kommer på besök till Valla till hösten!!!

Comments:
Vi som ser Arsenal varje vecka tar det något hårdare. ska försöka sova IGEN. helt tomt
 
Känner mig blåst på mina pizzor.
 
Anonymus och Dennis:Du får väl skylla på Lehmann. Det gör jag.

Dennis: Jag kan ju fixa en varm machka till dig, eller så...
 
Jag vet inte om ens två varma mackor skulle få mig att känna mig gladare. En dag av hån eftersom man förespråkar engelsk fotboll är plågsam, men jag får väl tänka tillbaka på hur gött det kändes när Liverpool vann CL förra året.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics