söndag, maj 07, 2006

 

Fel, hade jag...

I går kväll garderade jag med kryss i mitt tips/min förhoppning om vem som skulle gå in på högerbacken. Det enda alternativ som jag inte trodde skulle fixa jobbet fick det. Och efter att ha hållit nollan så kan man ju inte påstå att Tony hade fel när han tog ut D.Y. på backen.

Som Herman skrev (välkommen tillbaka, förresten) på sin flygande mås-blog är det naturligtvis intressant att våra ytterbackar har en medelålder på 19 år, men det är väl rimligen den enda väg som Degerfors kan gå. Unga spelare måste hittas, förädlas och ges vidare. De senaste par åren verkar våra talangscouter verkligen ha gjort jobbet på ett alldeles utmärkt sätt.

Eftersom D.Y. nu spelar (jag utgår från att han får förnyat förtroende efter dagens resultat) så kan vi väl snart börja hoppas på att även D.Ä. snart får spela lite mer tävlingsfotboll. Som så ofta skrivet vill jag hellre få en (eller ännu hellre - tre) poäng efter grisfotboll än noll efter Sambadito, men det är också ett känt problem att 32 poäng (1 vunnen och 29 oavgjorda) inte betyder en plats på övre halvan. När nu självfortroendet bakåt sitter (och det borde det - dessutom mycket positiva rapporter om Renatos insats idag vilket ytterligare höjer konkurrensen i backlinjen) kunde det kanske långsamt börja bli dags att försöka spela lite boll även framåt?

Spelprogrammet bjuder nu på en knapp veckas paus innan nästa match, kanske borde anfallet specialtränas, åtminstone lite? Och detta trots, eller snarare på grund av, det - på pappret - tuffare motståndet...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics