söndag, maj 07, 2006

 

...och Arsenal!!!!!!

Som om det inte räckte att Degerfors fortfarande är obesegrat, SC har en minmal chans att fixa avancemanget till 1e Bundesliga så lyckades också Arsenal att fixa den oerhört viktiga fjärdeplatsen i Premier League. Denna innebär Champions League även nästa år, och betyder att Gunners nu kan spela finalen den syttende mai utan den extra pressen att behöva vinna den för att överhuvudtaget få vara med och leka nästa år.

Kan jag få önska något?
Kära fotbollsgud, låt det fortsätta så här!

Comments:
Måste kännas jävlig surt för Spurs. Jag hade faktiskt gamblat en pizza på att Arsenal skulle vinna CL, så jag är rätt besviken på detta, eftersom jag känner en viss rädsla för att de inte kommer vara lika motiverade när de genom en vinst i Paris ska ge en fattig fjortonåring i Göteborg en pizza.
 
Jag lovar dig en pizza om Arsenal vinner. Detta betyder att de nu spelar för två pizzor för en fattig fjortonåring - det borde väl räcka som motivation?

Dessutom mumlas det ju om att ni skall köpa han Larsson, det vore väl fint att ha en CL-vinnare i laget (han var iallafall med i truppen en del matcher i år, om han får medalj vet jag inte).
 
Givetvis borde det vara så. Jag känner mig härmed helt säker på att Arsenal vinner och jag kammar hem pizzorna.
Vad jag vet är väl bara ryktena om han Larsson en önskan och inget annat. Även vid ett lån skulle la Blåvitt få betala en viss procent av hans lön, och så länge både publiken och riskkapitalisterna ligger på latsidan lär vi inte få se en CL-vinnare i laget. Det bör dessutom prioriteras att lösa ut Kamratgården igen, före några värvningar. Vi har ett bra lag.
 
Var ju lite Degerforsanknytning i dagens match mot Wigan. Andreas Johansson som lyckades bli utvisad 20 sekunder efter att han blev inbytt.
 
Vad gjorde egentligen Johansson? Slog han domaren? Kan inte vara lätt att bli utvisad efter så kort tid...
 
Komiskt faktiskt:
Han blev inbytt samtidigt som Ljungberg, drog ned honom (han föll visst lätt) i straffområdet och fick dessutom frilägesutvisning.

Efter 20 sekunder som sagt...
 
Skumt... hur långt kontrakt har Johansson? Känns som nån som skulle kunna spela i Köpenhamn eller ett mittenlag i Frankrike.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics