fredag, maj 12, 2006

 

Pekingmatchen

Degerfors fick däng för första gången i år. 1-2 mot Peking borde kanske till och med kunna räknas som godkänt, men efter inledningen hade vi nog alla hoppats på mer. Efter ungefär en halvtimme hade Svensk Fotbolls liverapportering registrerat sisådär 6-0 i avslut för rödvitt, och naturligtvis 1-0 i mål av den "stekhete" Abder Kabus.

Oroväckande anser jag det dock vara att Degerfors, med ett "erkänt" svårforcerat försvar nu tappat hela tre matcher efter ledning. 1-0 mot Falkenberg och Åtvidaberg blev 1-1, och idag alltså ytterligare ett i baken vilket gör att vi kan sluta att titta uppåt i tabellen, åtminstone för ett tag. Vad kan det bero på? För dåligt tempo när motståndarna ger järnet? För lite kyla i det ju, trots att det känns stabilt, unga försvaret? Ingen som kan hålla i och lugna ned? Jag har ju, som vanligt, inte sett en minut så jag kan bara spekulera. Känns som att en kille som Henrik Berger borde spela mer, speciellt om vi leder. Han har definitivt rutinen, är bollskicklig nog att hålla i och låta den där halvminuten gå och tvekar säkert inte att sparka bollen bort till kyrkan om det skulle behövas.

Nästa (serie-)match kommer att bli mycket viktig. Vi måste bara vinna mot Qviding, även om det är borta. Skojigt vore det naturligtvis om grabbarna kunde toffla in ett gäng mål dessutom, försvara ledningen och se till att få avstånd till de lag som definitivt måste vara bakom oss bortåt höstkanten...

Comments:
När är Qvidingmatchen? Kanske kan gå.
 
Den 21/5. Alltså söndag om en vecka. Klockan 17.00 på något som heter Torpavallen... Hoppas att du kan ta trean dit!
 
Trean går faktiskt bortöver mot Torpavallen. Åker nog och ser matchen.
 
Se till att ta med Dennis. Degerforsare (eller snarare ex-sådana) brukar ju göra mål när han kollar. Fast å andra sidan så får de/han ju alltid däng också... (inte Dennis utan Ola T alltså)
 
Torpavallen ligger borta vid Munkebäcksmotet, har jag för mig.
 
Jag tar mig antagligen dit. Tror jag har studiedag på måndagen och inte behöver göra läxor, och allsvenskan tar ju uppehåll.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics