fredag, maj 05, 2006

 

Pär Zetterberg

Jag vet att det har utomordentligt lite att göra med Degerfors, Arsenal eller SC Freiburg. Laget är inte ens rödvitt, utan lila. Men jag satt av en slump och läste igenom ett par gamla nummer av Offside häromdagen. Bland annat kom reportaget om Pär Zetterberg i mina händer. När jag alltså läste att Zett gjort sin sista match idag och att Anderlecht blev belgiska mästare så surfade jag in på deras officiella hemsida och möttes av (ni ser det själva om ni trycker på länken/rubriken ovan) en stor svensk flagga och ordet "Tack" över hela första sidan.

Själv har jag bara ett minne av Zett live, och det var när han blev inbytt mot Frankrike i ett VM-kval på Råsunda 1993, sisådär. Jag var där med en tämligen tokig brud från Kristinehman som jag träffat på guds outgrundliga vägar och hon skrek som en dåre när han kom in. Om han var speciellt bra har jag glömt, men det är helt säkert en stor svensk fotbollsspelare som kastar in skorna ikväll.

Att han dessutom verkar ha ett stort hjärta och delar med sig av sina ekonomiska framgångar till moderklubben Falkenberg ger honom bara mer respekt, i mina ögon.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics