söndag, maj 07, 2006

 

SC Freiburg

Tyska Superettans tabell efter 31 matcher:

3 Energie Cottbus 31 15 9 7 46:30 16 54

4 Greuther Fürth 31 13 9 9 47:40 7 48
5 SC Freiburg 31 13 8 10 37:32 5 47
6 Karlsruher SC 31 13 8 10 43:40 3 47

Allt hopp tycktes fluget.

Tyska Superettan tabell efter 33 matcher (idag):

3 Energie Cottbus 33 15 10 8 46:32 14 55

4 Greuther Fürth 33 15 9 9 51:41 10 54
5 Karlsruher SC 33 15 8 10 53:42 11 53
6 SC Freiburg 33 15 8 10 40:33 7 53

Eftersom Karlsruhe vann med 7-0 förra veckan har de gått om SC, men det riktigt olyckliga i sammanhanget är att de (KSC) idag avgjorde i 92a borta. Cottbus har fått stora skälvan, Freiburg har vunnit två bortmatcher i rad (det lär knappast ha hänt sedan kriget) och allt är vidöppet inför sista omgången på söndag om en vecka. SC spelar hemma mot Fürth, Cottbus hemma mot 1860 München (som idag klarade kontraktet) och KSC hemma mot Paderborn (som ligger mitt i tabellen och inte har något att spela för). Det kunde naturligtvis ha sett bättre ut, men det kommer iallafall att bli en säsongsavslutning man minns.

Mina tips till sista omgången:
KSC-Paderborn: 0-0
Cottbus-1860: 0-2
SC Freiburg-Fürth: 3-2

Då jävlar river vi nog stadion av ren lycka också...

Comments:
Det kan fan gå! Vad har hänt med Cottbus egentligen?
Det enda resultatet som jag tycker känns tveksamt är om Karlsruhe skulle tappa poäng hemma mot Paderborn, men när SC vinner borta kan ju allt hända.
 
Dessutom bör det påpekas att ytterligare ett mirakel inträffade igår, då jag missade trean och såg att det var en kvart kvar till nästa, fem minuter innan matchstart. Jag tänkte att "fan, vi får la förlora, men jag går", och det gjorde jag. Tre pinnar ändå, det är något speciellt med IFK i år.
 
Som du säger: Om SC vinner borta, kan verkligen allt hända. Och detta bevisas väl till och med av att Blåvitt vinner utan att du åker treans vagn.

Håll tummarna tills de blir blå!
 
Iaf glädjande att se att SC verkar kunna täppa igen någorlunda iår och inte släpper in alltför många mål.
Med lite bättre fart framåt så hade kontraktet varit klart redan, antar jag.

Har de saknat en spelare lik Zlatan Bajramovic i år?
 
Ser man till målskillnaden är ju SC underlägsna både KSC (även om de vann med 7-0 förra veckan, som du skriver) och Fürth. Så, är det en avslutare eller en kreativ mittfältare (vilket jag anar att Z. Bajramovic var) som saknas?
 
Aha, då förstår jag.
Tre enkla poäng mot ÖIS på onsdag, känns som om detta usla lag inte kommer att ha en chans mot ett Blåvitt på väg mot kanonform.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics