fredag, juni 16, 2006

 

Zu Gast bei Freunden

Har precis kommit hem från kollegan Nick efter en ruggigt svettig match mot Paraguay. Han meddelade att hans grannar är OK på en direkt fråga, som i princip gick ut på att jag ville veta hur mycket jag kan skrika vid missade målchanser...

Han hade varit över hos grannen häromdagen för att få dem att vattna blommor och hade då passat på att fråga om de är för högljudda (Nick och flickvän är tämligen nyinflyttade) och fått svaret att det hittills bara varit störande en gång, nämligen... "den dag då Sverige spelat". När Nick berättade att de hade haft en tvättäkta svensk på besök var det dock totalt OK att det hade varit lite högljutt. Jag frågar mig bara om grannarna i fråga ångrar sig efter Ljungbergs sena mål idag. Jag blev riktigt högljudd ett tag...

I övrigt så kan jag rapportera att detta verkligen tyder på att världen verkligen är gäst hos vänner - normalt tyskt beteende hade varit annorlunda... Tyvärr är det VM i Tyskland lite för sällan...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics