söndag, juli 23, 2006

 

1-1

Efter 1-1 mot Umeå borta vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. OK med en pinne mot detta relativt starka hemmalag - dock är Degerfors samtidigt ett av seriens bästa bortalag. Missad straff igen är naturligtvis inte OK, där hade de våra kunnat knyta ihop säcken.

För mig var det självklart att Mendes skulle spela från start. Han är fortfarande våran spelare och det är slutligen tränarens ansvar att ställa bästa möjliga lag. Att han gjorde målet visar på två saker:

1) En proffessionell inställning och
2) Att han är i en hysterisk form för dagen. Vore ju fint om han sköt ut Henke Larsson och Co. ur cupen innan flytten till Degerfors Östra...

Då det verkar som om Åtvidaberg vinner mot Mjällby (varför klarade vi inte av att slå dem hemma?) är avståndet till det tråkigare av de två kvalstrecken nu sju poäng. En relativt enkel inledning av det som alla utom Ida kallar höstsäsongen borde kunann bädda för att det här känns tryggt rätt snart.

---

Två minuter senare kvitterar Mjällby, och avståndet är bara sex poäng ned. Alltså två matcher som går åt fel håll. Jag forsätter att koncentrera mig på det nedre kvalstrecket ett par omgångar till. Minst...

Comments:
Som sagt, någon höstsäsong är det inte.
Men i övrigt håller jag med.
Vore faktiskt jättetrevligt med cupvinst mot Henke.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics