fredag, juli 07, 2006

 

Det blev tyst

En kompis och kollega som tagit tre veckors semester för att kolla på de första veckorna av VM (med förklaringen att "den fjärde veckan kan jag ju ta kompledigt när det är match - de är ju så få") tvingas nu jobba tills 21.00 i morgon kväll - alltså när Tyskland möter Portugal. En i ledningsgruppen måste nämligen alltid vara på jobbet ifall skiten träffar fläkten, som en amerikan skulle ha sagt. Och eftersom Nick blev siste man att välja så tvingas han (den mest fotbollsintresserade av alla) nu jobba...

Detta gör han dock utan att knota. På kollegornas lätt retsamma frågor om han skulle stänga varuhuset tidigare/hade helikopter ståendes för snabb hemtransport osv osv, svarade han ett ko-lugnt "Nein". De förvånade blickarna från de nyintressarade medgångssupportrarna gav han istället ett "der dritte Platz intressert mich nicht".

Som jag skrev tidigare så är jag - detta erkännes villigt - elitistisk i mitt fotbollstittande. Och det kändes i just detta ögonblick oerhört skönt att kunna kalla denna man för min vän!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics