söndag, juli 16, 2006

 

Ja, hej och hå...

Var borta ett tag över helgen, och kommer hem och läser det som Simon kallade "chockbeskedet". Tyvärr är jag rädd för att den gode cafeföreståndaren inte överdriver. Efter en lång uppvärmningsperiod har Mendes verkligen hittat målet och har därmed en mycket stor andel i Degerfors tabelläge.

Å ena sidan så kan man ju säga, att "ja - vi får i alla fall ordentligt (?) betalt", men som Simon också konstaterade: det finns mycket halvrisiga spelare att köpa medan de som utgör skillnaden mellan botten och mitten/toppen på superettan inte direkt växer på träd. Styrelsen uttalar sig positivt om att ha ersättaren färdig, och går naturligtvis inte ut med några namn, men jag utgår från att vi aldrig hört det förut ändå. Det lär bli en brasse, Kenneth Janssons uttalande i VF pekar ganska tydligt åt det hållet.

Tony har ju hittills - på det stora hela - vetat vad han gjort med sina värvningar, låt oss för alla våras nerver hoppas att det fortsätter så även nu.

Att uttalanden från fotbollsspelare om att de älskar ditten eller datten för övrigt alltid bör tas med en rejäl nypa salt, visste vi nog alla redan förut, men för skojs skull så repriserar jag här en del av Karlskoga-Kurirens intervju med Daniel Mendes:

– Jag älskar Degerfors, Degerfors IF, folket i Degerfors och den underbara supporterklubben Vulkanerna, säger Daniel leende.

– Jag skulle inte ha någonting emot att stanna i Sverige och i Degerfors IF.

– Kanske inte redan i år, men nästa säsong kan det vara dags för DIF att ta ännu ett kliv i seriesystemet, menar Daniel.

Eller som Karlskogakruiren sammanfattar:
"Det märks och hörs att brassen Daniel Mendes trivs med allt i Degerfors."

När intervjun gjordes? Den 4/7, alltså tio dagar innan hans flytt tillkännagjordes.Ja, hej och hå...

Comments:
"Kom hem och läste"? Fick du inte mitt SMS som jag skickade så snabbt jag såg nyheten?
Antar att jag får mobiltjänst som jag betalar...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics