lördag, januari 28, 2006

 

Startelvan 2006

Läste äntligen också intervjun med Tony om hur det skall spelas när säsongen väl kommer igång. Tyvärr (?) så lär det inte bli något med två anfallare som jag ju önskade mig i inlägget om Jönköping Södra, men jag verkar få rätt om att flytta Henke Berger. Tony vill dock inte ha honom som länk mellan mittfält och backilnje, utan ut på högerkanten.

Jag tror att detta kan bli ett lyckodrag. Som Måsen skrev så kändes inte Berger helt stabil ifjol, och han kan behöva en nytändning på en ny plats. Om dessutom Tony lyckas tuta i honom att han faktiskt får lov att slå in den där runda saken i den där fyrkantiga saken så kan han gå mot en toppsäsong. Det enda frågetecknet som jag sätter är hur mycket Berger fortfarande orkar löpa. Tony säger att han ju är som en Duracellkanin, och är detta riktigt så är det bra, men inte desto mindre överraskande. Berger måste ju vara runt 50 nu, och att fortfarande ha snabbheten och orken är mer än imponerande. Kanske kan jag få in honom på min defensivare plats lagom till han börjar få folkpension... Hur som helst, ett spännande drag är det definitivt.

Intressant också svaret på frågan om "gladfotbollen". Jag tror att vi alla är tämligen ointresserade av hur många passningar som gick rätt väg bara vi tar tre poäng. Självklart får det gärna se skojigt ut, men jag känner till ett annat lag (rätt gissat: SC Freiburg) där det viktigaste tycks vara att spela snyggt fram till motståndarstraffområdet och sedan ge tillbaka bollen till de andra och det ger mig magsår. Därför kan jag acceptera (även om jag inte kommer att vara glad över det förrrän det tar oss till allsvenskan) att vi lirar Drillofotboll - uppenbarligen når man framgång på detta sätt.

Oroväckande i intervjun? Att nyförvärven inte verkar ha formen (bokstavligt talat) på topp. Mycket prat om att de skall bli av med ett par kilo här och ett par där. Får väl dock anta att mitt nyförvärv nummer fem tillsammans med Janne Mian kan lösa detta problem. För övrigt överraskas jag lite grand av hur lite Tony verkar ha haft koll på dem innan de kom. Eller tolkar jag intervjun fel? Dessutom könns det halvnervigt med Tonys uttalande om Drugges axel - "vi får hoppas att den blir bra". Killen har ju tydligen haft problem med axeln förut, aldrig dock så allvarligt att den hoppar ur led när han sover dock. Vore ju mer än trist att skaffa ett nyförvärv som vi aldrig kommer att få se i aktion?!?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics