torsdag, februari 02, 2006

 

När bloggen griper in, del två

För knappt en månad sedan skrev jag om ekonomin i föreningen och konstaterade att Degerfors IF har ett stort kapital i arenan. Degerfors äger nämligen Stora Valla. Mitt önskemål var att arenan skulle byggas om för att också den kunna få "elitlicensen".

Nu meddelar officiella hemsidan att upprustning av sittplats pågår, och olika rykten (?) på Vulkanforumet gör gällande att även löparbanorna skall bort och ersättas av läktare direkt bakom mål. Jag vet inte var pengarna kommer ifrån, men jag uppskattar detta tilltag oerhört. Om nu någon bara bygger ett tak över långsidans ståplats så har jag nämligen fått precis vad jag ville!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics