onsdag, maj 24, 2006

 

Idamysteriet

Ida låter meddela att hon befinner sig i Europa. Men påskiner (dock utan att dementera) att hon inte är i Tyskland...

Jag har därför nu Googlat "Glockenspiel" och kommit fram till att chansen är stor att hon befinner sig bakom den så kallade "Järnridån". För denna teori talar naturligtvis också köttbristen.

Ida själv försöker i en kommentar på sin egen sida framskina att allt är ok, och att hon håller sig gömd pga. en "konkurrensituation".

Skall nu ta fram en god gammal Tvillingdeckare och försöka tänka mig in Hubbes roll, för att - förhoppningsvis - kunna presentera nya, spännande och antagligen banbrytande rön på denna blog imorgon.

Comments:
Som sagt, dina wannabe-detektiv-försök är imponerande! Och väldigt underhållande :-)
Lite mer information som kanske kan vara till hjälp i ditt deckarjobb:
* Igår kväll åt jag kött.
* Vattnet är rätt äckligt här, så jag dricker det på flaska. Just nu av märket "Evian".
* Jag bor på ett mellanstort hotell som ingår i en kedja, som dock inte är jättekänd. I alla fall inte för mig.

Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig för tillfället. Lycka till med dagens spaningar!
 
Hubbe var min hjälte när jag läste alla Tvillingdeckarböcker som jag kunde få tag på biblioteket.
 
Hubbe rä allas hjälte. Extra superduperbra är han i Ishockeymysteriet - även om det tar emot som f-n att behöva skriva det.

Dessutom är hans roll i Pyramidmysteriet mycket minnesvärd. Jag har väldigt få svenska böcker här hemma - det lilla jag läser på svenska är tidningar på nätet, Offside och de gamla goda Tvillingdeckarna: det står, visar en snabb genomräkning, 27 stycken i bokyllan bredvid mig. Kan dessutom vara så att en eller ett par ligger uppe vid sängen.
 
Ishockeymysteriet... nja, den överlägset bästa Tvillingdeckarboken är Tvillingmysteriet, eller möjligen Filmmysteriet.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics