söndag, maj 07, 2006

 

Träning på Valla

Det verkar vara oerhört harmoniska dagar i Degerfors för tillfället. Kanon rapporterade från träningen innan Panosmatchen där stämningen tycks vara på topp. Det ser ju, för en som inte fick möjligheten att leva på att spela fotboll, dessutom ut att vara en ganska skön på jobbet i shorts på Valla...

Det som gör mig allrs lyckligast är sättet hur truppen (inklusive Tony) umgås med pressens män på plats: "Du får en stor stark om du prickar in tio man i startelvan". Den minnesgode kommer ihåg en krönika jag skrev om hur man vill kunna identificera sig med laget, det känns som om Tony riktigt bjuder in till detta med sådana kommentarer! Det lär dessutom bli betydligt enklare att vara Degerforsare (alltså fotbollsspelare) ute på "sta'n" nu än när diskussionen om Kabous vara eller inte vara blossade som mest.

Det brukar ju heta att framgång föder framgång. Jag tror dock att uttrycket bör förlängas: "Och harmoni är en oerhört bra farsa."

Comments:
Kan bara instämma i det där med harmoniska dagar i degerfors. Solen skiner, gräsplanerna är gröna och alla går omkring och småmyser över att vi är obesegrade såhär långt.
Så vi "vanliga" invånare har det bara bra, och jag är rätt säker på att det gäller även våra spelare. Allt tyder på det.
 
Skönt att höra. Trevligt att du lät folket bestämma vad du skulle göra på din semester, däremot kan jag inte förstå varför du inte var på Västkusten igår?
 
Jag övervägde naturligtvis en tripp till ljungskile, men det föll på lite andra planer... Och jag hinner med en hemmamatch till, norrköping, innan det är dags att återvända hem (bort).
Så jag får nog ändå vara nöjd, det blir i alla fall fyra av fem möjliga so far.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics