måndag, juni 05, 2006

 

Örebro-Degerfors

Spelprogrammet har ändrats, vilket får mig att nästintill jubla. Sport-Expressen skall sända nästa derby, vilket lett till att matchen kommer att spelas onsdag den 23/8 istället för, som ursprungligt planerat, på torsdagen.

Detta är naturligtvis lysande nyheter för en rödvit supporter i giftasstress. Som den minnesgode läsaren kommer ihåg så skall jag och C säga "Ja" den 26/8, hemma i Karlstad. Jag har redan spekulerat i hur min tilltänkta reagerar om jag 36 timmar innan bröllopet drar iväg till Örebro för derby. Nu lär det inte bli några problem längre, då vi ju fortfarande har två hela dagar att fixa och trixa innan det drar igång.

Fast jag får nog hålla tämligen tyst på matchen så att min ömma stämma fortfarande funkar när vi står framför prästen den där lördagen...

Och Kent B: Din hjälp kan fortfarande behövas för att övertyga henne helt om det goda med idén.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics