fredag, juli 07, 2006

 

Lägg ned cupen!

Det blir alltså det sydligare HIF som får ta sig an våra röda kanoner i cupens åttondelsfinal. Innan denna är i närheten av att ha spelats (enligt SvFFs egna regler skulle den ha spelats senast igår, men eftersom de som bestämmer verkar hata Cupen så ändras reglerna allteftersom man behöver göra det) har kvartsfinalerna lottats.

Eftersom jag alltid utgår från att Degerfors vinner så betyder detta att vi kommer få besök av Elfsborg i kvarten. Enligt HIFs E-Zine kommer våran match (enligt order från SvFF) mot dem spelas den 27 juli. Sista speldatum för kvartarna är den 3 augusti. Alltså hela sju dagar efter att åttondelen spelats. Med tanke på att Degerfors ju även har ett seriespel att genomföra, med matchdatum 23/7, 31/7 och 5/8, framstår detta som en ren illusion.

Kanske är jag på dåligt humör idag (se även förra inlägget) men min uppmaning till SvFF kan bara bli en:

LÄGG NED CUPEN!!! Om redan ni ansvariga gör allt ni kan för att bevisa hur oviktig den är för er är det lika bra att även låta deltagande lag slippa låtsas som att den vore viktig. Den UEFA-cupplats som vinnaren får kan ni lika gärna lotta ut, att spela om den på detta vis är knappast mindre slumpartat. Själv tackar jag min lyckliga stjärna för att jag råkar bo i ett land där cupspel tas på allvar.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics