onsdag, juli 12, 2006

 

Till Attackbävern...

...och Kanon.se:

Angående det öppna brevet till Stefan Larsson:

visst har ni rätt. Visst var jag en av de som för hundra år sedan skrek att Mats Sundin skulle ta sin chans (detta var på den tid som jag till och med intresserade mig för hockey) och lämna Djurgården och dra till Kanada (det på andra sidan Atlanten, inte det i Degerfors) för att spela hockey och tjäna pengar. Fast jag vill ju fortfarande att "mina" spelare är vita oskulder som inte spelar för pengar, utan för att det är så skönt att få springa in på Stora Valla och ta emot publiken jubel. At the end of the day så är det självklart att S.L. skall göra det han har gjort - den miljon som kanske Degerfors skulle ha kunnat få har nu landat (i alla fall till viss del) i hans ficka och de pengarna behöver han säkert lika bra som du eller jag. Hjärnan säger alltså ja, men hjärtat säger nejnejnej. Precis som Attackbäverns hjärta blöder när han hör att ditt lag tvingats rea bort en mittback till Glasgow Rangers för en spottstyver för att han varit smart nog att skriva ett bra kontrakt.

Till syvende og sidst borde vi inte vara sura på spelarna, utan på styrelsen som har ansvaret för kontraktsfrågorna och då borde se till att undvika de största felen. Detta tema har jag dock behandlat förr, och kommer helt säkert att tvingas återkomma till det igen.

Comments:
Kabouss löstes från ett 3årskontrakt så kom gärna med kritik men ha gärna lite mer på fötterna. Dessutom kostade IFK DIF mer än 1 mille då man tog hem Andreas Andersson från Milan och använde honom i Chamions Lauge.
Så föraktet för din klubb är cementerat, hoppas på tvångsnedflyttning.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?



Bloggtoppen.se

Website statistics